7 Redenen waarom je auto niet wil starten

Het is een prachtige dag buiten. De zon schijnt en het weer is perfect. Je schuift in je auto, klaar om je drukke dag te beginnen, wanneer – eh … – je auto kan maar niet starten.

Er zijn veel redenen waarom je auto niet start. Voordat je om hulp vraagt, zijn er dingen die je zelf kunt controleren. Kijk als eerst of het stuurwiel niet is vergrendeld. Een lege benzinetank is nog een simpele reden waarom je auto niet start. Als je te weinig brandstof had (of je meter is gebroken), is het mogelijk dat je gewoon op “E” staat .

Auto start nog steeds niet?
Als je auto niet wil starten, zelfs niet nadat u het stuurwiel hebt gecontroleerd en hebt gecontroleerd dat u gas hebt, kan dit aan een van de volgende oorzaken te wijten zijn:

1. Lege batterij
Een lege batterij is de meest voorkomende reden waarom een ​​auto niet start. Als je een batterijtester hebt, controleer je de batterij om te zien of deze zwak is. Als je er geen hebt, probeer je auto te springen met startkabels.

2. Accu corrosie
Corrosie op je batterij kan problemen veroorzaken. Controleer en reinig je batterij palen om er zeker van te zijn dat er een schone, volledige verbinding is en probeer vervolgens je auto opnieuw te starten. Een medewerker van een autodealer kan je naar de juiste producten leiden en advies geven over het schoonmaken van je batterij.

3. Slechte startmotor
De startmotor is verantwoordelijk voor het fysiek draaien van de motor en het laten vuren van de motor. Als dit het probleem is, heb je een nieuw exemplaar nodig.

4. Slechte distributieriem
De distributieriem zorgt ervoor dat de kleppen van de motor op het juiste interval openen en sluiten, zodat de kleppen en de zuigers elkaar nooit raken. De distributieriem is het belangrijkste onderhoudspunt in je motor. Een defecte distributieriem kan catastrofale motorschade veroorzaken die een vervanging van de motor vereist. Autofabrikanten geven aan wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Dit is meestal gebaseerd op kilometerstand; over het algemeen is het interval elke 60.000 mijl of vijf jaar (wat het eerst komt).

5. Gebroken of gebarsten verdelerkap
De distributiekap leidt de spanning van de bobine van de motor naar de bougies. Als er vocht onder de dop komt, kan dit problemen veroorzaken voor uw auto. Veeg het uit met een schone, droge doek voordat je het opnieuw installeert. Zorg ervoor dat je een beschadigde dop vervangt.

6. Slechte bobine
De bobine transformeert de spanning van een batterij in een elektrische vonk. Een beschadigde bobine betekent dat er niet genoeg sap is om dat te doen. Je hebt een multimeter nodig (een hulpmiddel dat is ontworpen om elektrische stroom, spanning en weerstand te meten) om de sterkte van de stroom die door de spoel loopt te testen.

7. Verstopt brandstoffilter
Een verstopt brandstoffilter voorkomt dat er voldoende brandstof de motor bereikt. Een vervanging is meestal nodig als dit het probleem is.

Als je het probleem niet zelf kunt oplossen (of je niet comfortabel voelt om onder de motorkap te duiken), neem dan contact op met een betrouwbare automonteur.